Brandvarning!

Jag och kalle har verkligen tur! Vi har fått sommarjobb på samma ställe! :D
Kalle jobbar med maskiner och jag jobbar i köket! :)

Vi bor nu, under sommaren i sen liten stad med ca. 3000 personer. Staden heter Aneby.
Det är väldigt mysigt här.. det är verkligen mitt ute i ingemansland! Det är bondgårdar överallt runtomkring.

Ska köpa mig en ny sladd till kameran så att jag kan lägga upp lite bilder, Gjömde kameran i Linköping, mitt i all flytt-kaos!

Jag måste säga att vi har råkat ut för en del hemskheter!

Dag nr. 1 - Anländer till ett lägenhetshus mitt i "stan" (borde vara olagligt att kalla det stad) i Aneby.
                 Lägenheten ser rätt okej ut.. Förutom de rosa vardagsrumstapeterna. Dem var med rosa
                 hjärtan på... Det luktar kiss och rök i trapphuset, så man fick hålla andan och kuta ut!
.
.
.
.
.

Dag nr. 10 - kl. 14 .00 - Vi har nu bott här i tio hela dagar, när jag sitter på jobbet och brandlarmet går.. Less! 
                  Det var brandlarm för bara någon dag sen! Men det var inget falsklarm. Branden hann
                  dock bli släckt innan brandmännen anlände till platsen.

                 - kl. 14.50 - Kalle skickar sms och skriver ; Det började brinna på andra våningen i vårt hus.
                  Brandkåren är här nu. Hoppas inte vår lägenhet komemr vara rökskadad. Men det verkar som
                  att ingen kom till skada. Det är ju bra. låg och sov när jag hörde, DET BRINNER!
                  Sprang ut i trapphuset och det var riktigt tjock rök där, så sprang ut direkt."

                 -
kl. 14.58 - Ida anländer till huset. vår lägenhet är förstörd! det behöver göras om helt och
                 det kommer ta några månader. Hur många vet dem inte riktigt ännu. Jag och Kalle ska
                 hyra lägenheten i 2 månader, altså enbart under sommaren, då vi jobbar. Lägenheten
                 är nu förstörd.. vart ska vi bo?
                 
                 - kl. 18.00 - Kalle och Ida sitter utanför lägenehten och känner paniken sprida sig..
                 Äsh nu orkar jag inte skriva mer.. :P Fortsättning följer...


Sitter på jobbet just nu. Ska jobba 11.00 - 19.00 :) Ska strax börja plocka fram kvällsfikat!

Ska kanske också byta en torsdag med irene så jag kommer jobba två kvällar i veckan! Vilket innebär mera pengar! Får ob en timme :P haha

Just de, det är skogsbrand nu! Det är nu stort som 10 fotbollsplaner. Hoppas att det inte sprider sig hitåt..
Det sprids fort och är just nu 7 km bort. Igår kväll var det 8 km bort. :S


kramisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0